Biblioteka Narodowa używa na swojej stronie plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. [zamknij]

Słownik JHP BN

Dodał: Bartłomiej Włodarczyk,

Biblioteka zakładowa | 15 komentarzy

nahlinse, turn over a new leaf, http://www.flickr.com/photos/nahlinse/306773761 (CC BY-NC-SA 2.0)

nahlinse, turn over a new leaf, http://www.flickr.com/photos/nahlinse/306773761 (CC BY-NC-SA 2.0)

Jest to szóste , zmienione wydanie słownika. Ukazuje się ono wyłącznie w wersji elektronicznej jako plik PDF. Do publikacji nie włączono tematów typu autor-tytuł. Mamy nadzieję, że wersja edycyjna będzie dla Państwa pomocnym źródłem w procesie te matowania w JHP BN.

Słownik jest dostępny na naszej stronie internetowej.

  • Facebook
  • Wykop
  • Delicious
  • Twitter
  • Gwar
  • Email

15 komentarzy

  1. Antycyponek 25-11-2013 09:33

    Sugestia dla Państwa: ostatnio bardzo popularny temat piśmiennictwa, często kupowanego również przez biblioteki, to COACHING. I niestety trzeba przyznać, że WSZYSCY nazywają „to” coaching, a nie „Mentoring”, jak chce JHP BN. Owszem, termin jest obcojęzyczny, ale jest już tak zakorzeniony, że moim zdaniem należałoby jak najszybciej zmienić obowiązujące hasło, aby nie pozostawać w „tyle” za rzeczywistością…

  2. Kacper Trzaska 28-11-2013 15:20

    Szanowna Pani!
    Serdecznie dziękuję za informację.
    Wskazany problem był kilkukrotnie przedmiotem dyskusji. Zastanawialiśmy się czy warto w tym zakresie wprowadzać zmiany. Rozwiązania są cztery, mianowicie:
    1. Usunięcie odsyłacza całkowitego Coaching z artykułu przedmiotowego tematu Mentoring i stworzenie nowego tematu.
    2. Zmiana tematu Mentoring na temat łączący dwa zagadnienia – Mentoring i coaching.
    3. Zamiana tematu Mentoring na temat Coaching.
    4. Pozostawienie obecnej relacji, bez wykonywania zmian w słowniku.

    Według „Słownika zarządzania kadrami” pod red. Tadeusza Listwana:

    Mentoring – forma rozwijania osobistego potencjału pracowników (…)
    Coaching – specyficzna forma szkolenia , w której jeden trener pracuje z podopiecznym (…)

    Terminy często używane są zamiennie. Z tego względu zdecydowano się na pozostawienie jednego przyjętego, a drugi występuje w funkcji odsyłacza całkowitego. Wprowadzenie dwu tematów mogłoby spowodować trudności w ich interpretacji zarówno przez katalogujących, jak i czytelników.

    Z pozdrownieniami.

  3. Antycyponek 29-11-2013 11:07

    Ten sam problem dotyczy terminu „Kreatywność”. Terminy „Twórczość” i „Myślenie twórcze” wydaja się niewystarczające…

  4. Antycyponek 29-11-2013 14:11

    I jeszcze coś: WSZYSCY mówią i piszą „Agresja”, a JHP BN na to: „Agresywność”…

  5. Antycyponek 04-12-2013 15:22

    Proszę zerknąć na opis książki i NA SAMĄ KSIĄŻKĘ: Kino bez tajemnic / Ewelina Nurczyńska-Fidelska [et al.]. Czyż to jest książka o KINACH??? Bynajmniej, jest to książka w 100% o historii filmu (kinematografii). Troszkę ogarnęła mnie zgroza 🙁

  6. Kacper Trzaska 05-12-2013 08:20

    Szanowna Pani!
    Serdecznie dziękuję za uwagę. Wskazana pozycja zostanie zamówiona. Na podstawie autopsji jej opis przedmiotowy będzie weryfikowany pod kątem adekwatności.

    Z pozdrowieniami.

  7. Kacper Trzaska 09-12-2013 09:03

    Szanowna Pani!
    Opis przedmiotowy wskazanej pozycji został poprawiony.
    Kino bez tajemnic / Ewelina Nurczyńska-Fidelska [et al.].
    655 4 |a Film |x historia

    Rzeczywiście przedmiotem książki był film w ujęciu historycznym.
    Pewnym utrudnieniem może być odsyłacz całkowity Kinematografia, który kieruje do dwu tematów tj. 150 |a Kina i 155 |a Film. Ze względu na charakter tego pojecia, które oznacza zarówno produkcję jak i rozpowszechnianie, należało odesłać do filmu i do kina.

    Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

  8. Antycyponek 22-07-2014 09:46

    To znowu ja. Proszę doradzić mi hasło przedmiotowe. Publikacja (prasowa, do bibliografii regionalnej) traktuje o tzw. szambach, czyli przydomowych bezodpływowych zbiornikach na… wiadomo. O tym ile ich jest, jak są kontrolowane, jakie są nieprawidłowości przy ich opróżnianiu, jak można je zamienić na przydomowe oczyszczalnie ścieków, itp. Nie znajduję adekwatnego hasła.

  9. Bartłomiej Włodarczyk 22-07-2014 12:54

    Dzień dobry,
    Wprowadziłem temat: „Szamba” do kartoteki.

  10. Antycyponek 13-08-2014 09:25

    Dzień dobry ponownie. Proszę mi doradzić hasło przedmiotowe. Artykuł jest poświęcony problematyce i sposobom walki z NAPISAMI NA MURACH w mieście, które nie mają walorów artystycznych, a są chuligańskimi, wulgarnymi lub rasistowskimi napisami/rysunkami. Moim zdaniem hasło „Graffiti” absolutnie tu nie pasuje, gdyż obecnie graffiti to uznana dziedzina sztuki.

  11. Bartłomiej Włodarczyk 13-08-2014 13:58

    Dzień dobry,
    Proponuję zastosować jednak temat: Graffiti. Według definicji w Encyklopedii PWN jest to „rodzaj techniki i działania artystycznego, także zjawisko socjologiczne wyrażone w formie napisów, symboli, haseł, malowanych na ścianach domów, murach, w miejscach publicznych”.

  12. Antycyponek 14-08-2014 10:04

    To znowu ja. Jakoś nagromadziły się pytania, a widzę, że korespondencja przebiega bez przeszkód i daje efekty – dziękuję. Temat podobny do niedawnego, z tych samych kręgów… Szalet publiczny! Toaleta publiczna! Wzdragam się przed użyciem hasła „UBIKACJA”. Chyba się nie odważę. Oczywiście tego typu tematy – w bibliografii regionalnej. Pozdrawiam!

  13. Bartłomiej Włodarczyk 14-08-2014 12:41

    Wprowadzę ten temat do słownika. Pozdrawiam

  14. Antycyponek 12-09-2014 13:38

    Czy mogę prosić o krótkie wyjaśnienie, czym się różni „Psychoedukacja” od „Edukacji psychologicznej”?…

  15. Bartłomiej Włodarczyk 25-09-2014 12:33

    Psychoedukacja to „metoda kształcenia edukacji adresowana do ludzi, którzy żyją z zaburzeniami psychicznymi stanu zdrowia” (Wikipedia).
    Edukacja psychologiczna to przedmiot szkolny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>